New Delhi: Till now people said that taking a lot of tea may not be good for health, but now experts say that if you take 8 cups of tea daily, your heart and brain may be healthy.

Though, previous studies have already linked the drink’s healthy antioxidant properties and high flavonoid content to preventing heart disease and cutting the risk of some cancers.
Independent dietician Dr Carrie Ruxton’s research on caffeine at King’s College, London, saw her review 47 published studies to reach the conclusion that caffeinated drinks such as tea, coffee and cocoa have positive effects on mental function.
Ruxton has supported earlier reports by claiming that an optimal intake of 400mg of caffeine a day leads to “key benefits in terms of mental function and heart health”.
She assessed three studies, accounting for almost 90,000 patients, to find that drinking four cups of tea or coffee a day reduced chances of cardiovascular disease.
You must log in to post a comment.